tisdag, april 24, 2018

Fara till Skara ska det vara

Nu, så! Nu är jag på G igen. God morgon, regn och lite väl svalt!

Jo, det är mitt gamla jobbs Veteranklubbs årsmöte på Jula hotell och konferens i Skara idag.  På programmet står också en konferenslunch och en konstvisning med guide i den unika konstsalongen. Ska bli spännande.

 Dessa bilder tog jag igår innan jag slängde ut tulpanerna. Jag gillar att fota vissna tulpaner, de blir som konstnärliga skelett, på något vis. Intressant där ljuset faller lite grand.



Det blir varken tåg eller buss den här gången. Det blir samåkning i bil, som kommer i rättan tid

💚 Ljus och Kärlek 💚

11 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om att tulpanbilderna är som små konstverk. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är något speciellt med tulpaner. Speciellt den översta bilden tycker jag om.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Då önskar jag dig en bra dag nu när du ska fara till Skara och där vara ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en trevlig tur!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ha en trevlig biltur!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har en trevlig dag där i Skara! Å visst kan utslagna tulpaner bli tjusiga på kort.
    Har idag kommit hem från USA, vi har haft en toppenvecka. Var ju lite orolig hur svårt det skulle vara att komma in i landet efter din resa till Chicago. Men i NYC gick det ovanligt smidigt, "bara" två kontroller, och inte så väldigt långa köer heller, så det var skönt. Lite tuff säkerhetskontroll nu när vi skulle hem, och så värst trevliga är ju inte de där vakterna, vare sig de kvinnliga eller de manliga. Men nu är vi hemma efter en omtumlande resa!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för kommentarer och min dag har varit förträfflig. Bara lite trött. Får vila mig inför i morgon.
    Kramar delas ut i minut och parti!

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder på dina vissnande tulpaner. Fint åfngat! I mitt tycke gör de sig bättre på bild än i verkligehet när de håller på att falla ihop.
    Trevligt med en tur tilll Skara och ett museiebsök blir ett bra komplement till det övriga.
    Bra med samåkning och säkert är ni framme i tid.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  9. Hoppas du hade det riktigt bra i Skara! Du befann dig ju mest inomhus, så du lyckades väl undvika såväl 7 grader, blåst och regn. Hoppas du tog massvis med bilder på konstvisningen!

    Vissnade tulpaner har då aldrig fascinerat mig måste jag säga. Men jag har förstått att de är väldigt poppis bland fotobloggare. Måste medge att dina bilder är väldigt fina, men jag föredrar tulpaner som är fräscha och krispiga.

    SvaraRadera
  10. Hahaa - vi har bägge utblommade tulpanskönheter den här veckan :-)

    SvaraRadera
  11. Tusen tack igen! Fredagskram!

    SvaraRadera