måndag, maj 08, 2017

För det är måååååndag morgon!

God måndag!

Söndagen regnade bort, men det gjorde inte så mycket. För jag fick gjort annat. Skönt att vila upp sig, efter två ansträngande solskensdagar, hihi.

Exempelvis pratade jag tre långa telefonsamtal, det är baske mig inte var dag! Oftast är det chatten, som tar över. Visst, det är väldigt smidigt.

 Magnolia utanför mitt hus. Och idag skiner solen åter igen, men det är en isande kall vind, så balkonghäng, nej!


Följ med mig en kortis på torget, där som jag var i lördags vid 13.45.
Började tunna ut, både med handlare och köpare.

Idag har jag den kära tvättstugan om hand, som ska få lakanen lika rena som mitt samvete. Till kvällen ser jag fram emot den kära gospelkören. Det gäller att ligga i. Och öva till sensommarkonserten.

💚 Ljus och Kärlek 💚

10 kommentarer:


  1. Här blåser det storm och just nu snöar det också. Huff huff....

    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Brrrr, inte åt dig, utan åt Comsi comsa´s kommentar om storm och snö. Vad är det som händer med vårt väder?
    Hoppas det går bra i tvättstugan. Här snurrar tvättmaskinen för fullt.
    Ha en fin måååååndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härlig magnolia som blommar hos dig! Fint på marknadstorget och härligt väder :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert, så himla fin staty och härligt med ljudet av vatten ,-)
    Här har det redan idag regnat haglat och solsken ,-))
    Härligt med nytvättade lakan, det blir det här också, att prata långa samtal i telefon kan vara mycket mysigt,-)
    Vilka jättefina magnolia!
    Ha det fortsatt fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Sedär! Då fick jag gå på marknad redan i starten av denna vecka - undrar just hur det blir på fredag? :-)

    Fina lavendlar! :-D

    Ha en braig start på veckan :-)

    SvaraRadera
  6. Så vacker Magnolian är!
    Hoppas värmen kommer tillbaks!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja nu är det grön vinter ute. Vinden är inte nådig alls. Nu är det Arktis som råder ett tag framåt! Vi får hitta på lite roligt under tiden som vi väntar på lite varmare vindar! Det gäller att klä på sig lager på lager! :) Magnoliorna är magnifika nu! Kram och ha det bra i kylan!

    SvaraRadera
  8. Bra när det är vackert väder när det är marknad. Vi hade också tur här i Mogata lördag före Valborg. Det var betydligt varmare då än nu. Här har det snöat och haglat idag och jag har satt på mig termobyxor inomhus eftersom den hårda blåsten går rakt genom huset. Tycker jag det verkar som i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från Lidköping igen! Å vilken stadig hand du har när du filmar. Försöte mig på det "konststycket" häromdagen och det blev då ingen höjdare kan jag säga;-)

    SvaraRadera
  10. Suttit uppe för länge med mina tankar.
    Tack för underbara kommentarer!
    Nu ska jag sova i nya lakan, härligt! Och videon, jo det är en konst att inte darra på handen.
    Kramar!

    SvaraRadera